Tuesday 18 August 2009

Kau dan aku Tak Sempurna!

Setiap insan tidak dilahirkan sempurna..
takkan menjadi sempurna...
Mungkin kau sempurna pada jasadnya..
Tetapi pasti ada celanya dalam tubuhmu..
Dalam jiwamu, dalam hatimu..

Namun dalam itu, aku cuba perbaiki..
Hari demi hari, saat berganti saat..
Bukan untuk menjadi sempurna, tetapi untuk menjadi lebih baik..
Namun aku hanyalah insan..Yang mudah alpa..
Tatkala aku lupa arah tujuku, misi ku dalam kehidupan..
Terkadang aku jatuh ke tingkat yang paling bawah..
Waktu itu siapa yang datang membantu?
Waktu aku sangat menginginkan seseorang disisi..
Siapa yang mendampingi?

Memang insan hanya pandai mencari kesalahan..
Bukan kesalahan diri tapi kesalahan orang lain..
Apakah aku harus menjadi malaikat sepanjang masa?
Apa aku harus terhapus semua dosa?
Untuk menjadi pendamping Tuhanku..
Untuk memperjuang agamaku..

Aku sedar dosaku menimbun tinggi..
Aku tahu betapa jahilnya diriku...
Tapi aku juga tahu tanggungjawabku sebagai seorang insan..
Tanggungjawabku sebagai hamba Tuhanku..
Apakah kau tahu wahai insan?


.:When Heart Does the Talking:.

1 comment:

duha said...

assalamualaikum nabilahku sayang~

sehat?
erm..thanks 4 this post..
sebab kita semua (esp diri ini) memang seorang yg pelupa..

mmg betul,jarang nampak salah sndiri and slalu nampak salah org lain je..maaf ye atas sume salah silap sy..

and harap2, kita saling membantu lah kalau ada antara kita yang 'terjatuh' tu..mmg kdg2 susah nk bangkit kembali, tapi dengan bantuan n sokongan kwn2..iA boleh :)

sayang kamu~

peluk cium najwa utk sy :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails